VILLKOR

PRISER & MOMS  

Alla priser på hemsidan är angivna i SEK inklusive 25% moms. Fraktkostnad tillkommer på köp under 690 kr.  

KONTAKTUPPGIFTER & KUNDSERVICE 

Om du behöver hjälp eller undrar över något, kontakta oss gärna på telefonnummer 072-9686797 eller på info@hangmatta-och-mer.se. Våra kontorstider är mån-fre kl. 09-15.  

Webbutiken drivs av WWB Hängmatta & mer AB, Vretvägen 13, 1 tr., 14234 Skogås.  

Momsregistreringsnummer SE559326379001 
Företaget är registrerat för F-skatt.  

Telefonnummer 072-968 6797 
Mailadress info@hangmatta-och-mer.se 

BETALNING 

Vi har valt att samarbeta med Klarna för smidig hantering av alla betalningar. Via Klarna kan du enkelt och tryggt betala med faktura, Swish, VISA, Mastercard eller internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske bank). Du kan även delbetala ditt köp. Läs mer om klarna på www.klarna.se 

Du hittar Klarnas villkor för de olika tjänsterna här. Om du vill veta mer om hur de skyddar dina uppgifter kan du läsa deras dataskyddspolicy 

Hela betalningsprocessen hanteras av Klarna, och vi har inte tillgång till dina betalnings- eller kortuppgifter.  

FRAKT & LEVERANS 

Vi levererar endast inom Sverige. Om du beställer på en vardag innan kl. 11, skickar vi ditt paket samma dag (gäller för lagervaror, varor från extern leverantör beställer vi hos leverantören samma dag).  

LEVERANS AV LAGERVAROR  

Alla beställningar som skickas direkt från vårt lager, skickas med DHL till ditt närmsta DHL-ombud. Paketet är vanligtvis framme efter 1-3 vardagar, och du får då avisering via mail och SMS. Du behöver hämta din försändelse hos DHL-ombudet inom två veckor, eftersom paketet annars går i retur.  

LEVERANS FRÅN EXTERN LEVERANTÖR  

Vissa av våra varor är beställningsvaror, och skickas direkt till dig från någon av våra leverantörer. Fraktsätt och leveranstid varierar från produkt till produkt. Se produktbeskrivningen för specifik information, och kontakta oss gärna om du har fler frågor.  

Paket som väger över 20 kg levereras hem till dig, de flesta andra paket levereras till ombud. Våra leverantörer använder olika pakettjänster, och vi kan tyvärr inte påverka vilken tjänst de använder för att skicka ditt paket.  

LEVERANSTIDER 

Vi kan tyvärr inte garantera en specifik leveransdag. När ditt paket är på väg får du ett mail med paketnummer och försändningsdag, så att du kan spåra paketet online.  

Om du inte fått något mail, eller misstänker att något gått fel med din leverans – kontakta oss gärna, så hjälper vi dig!  

Expressleverans erbjuds inte, men om du beställt lagervaror är du välkommen att hämta dem på vårt lager i Skogås. 

Om vi inte kan leverera en viss vara så kontaktar vi dig omgående. Du kan då bestämma hur du vill göra – vänta på produkten, välja en alternativ produkt eller annullera din beställning.  

OUTLÖSTA PAKET 

Om du inte hämtar ut ditt paket, debiterar vi en kostnad på 200 kr för returfrakt och hantering av paketet.  

FRAKTKOSTNAD 

Fraktkostnaden beräknas för priset av alla varor efter rabatter.  

BESTÄLLNINGSVÄRDE 

FRAKT 

1-690 SEK 

49 SEK 

Över 690 SEK 

GRATIS 

Avhämtning på vårt lager 

GRATIS  

TRANSPORTANSVAR 

Vi tar självklart ansvar för varor som skadats under leveransen. Det är viktigt att du direkt reklamerar synliga skador på paketet till ombudet, gärna med bild. Du kontaktar sedan oss direkt, så att vi kan reklamera skadan och se till att du får reservdelar eller en ny produkt.  

Vi tar också ansvar för om en vara skulle komma bort under vägen från vårt lager till dig eller ditt ombud. Om du inte fått ditt paket inom rimlig tid, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.  

Om du returnerar en vara till oss, så är det du som kund som ansvarar för godset. Se därför till att packa ned varan noga, så att inte varan eller originalförpackningen skadas. Använd aldrig originalförpackningen som yttre emballage, eftersom den lätt skadas. Om originalförpackningen skadas genom oaktsam hantering (skada som uppkom vid öppning av förpackningen är självklart godtagbar) kommer vi att begära en ersättning för varans värdeminskning av dig som kund.  

RETURER OCH ÅNGERRÄTT 

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp, om du meddelar oss om detta inom 14 dagar från det att mottagit din vara.  

Vi på Hängmatta & Mer erbjuder dig en förlängd ångerrätt, som gäller 30 dagar från det att du tagit emot varan. Om varan vid eventuell retur inte är i oförändrat skick, kan vi reducera återbetalningsbeloppet genom att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.  

Om du ångrar ditt köp, vänligen meddela oss via mail till info@hangmatta-och-mer.se. Du behöver returnera varan inom 14 dagar från det att du meddelat oss om att du ångrar köpet. För att du ska kunna returnera din vara behöver den vara oanvänd, fri från skador och förpackad i originalförpackningen 

Returadress: 
WWB Hängmatta & mer AB / Wiebke Buschmann 
Tel. 072-9686797 
Vretvägen 13, 1 tr. 
142 34 Skogås 

FRAKTKOSTNAD FÖR RETUR  

Du står för fraktkostnaden av returen. Om du önskar kan vi skicka en returetikett via mejl. Kostnaden för returfrakten debiterar vi i så fall från återbetalningen. Vad returfrakten kostar beror på vilken typ av produkt du returnerar, se lista nedan.

Kostnad för returfrakt:

  • Hängmattor/hängstolar, ej skrymmande – 89 kr inkl. moms.
  • Hängmattor/hängstolar, skrymmande – 300 kr inkl. moms.
    Gäller modeller som Globo, Globo Royal, Big Fat Grey, Fat Hammock, Swing Lounger och Swing Chair.
  • Ställningar och set med ställningar – 300 kr inkl. moms.

Du kan också köpa frakten själv. Då får du fraktetiketten som man klistrar på paketet när du köper frakten. Lägg gärna en kopia av orderns följesedel i paketet, så kan vi matcha din retur snabbare.

ÅTERBETALNING VID RETUR  

Om du handlat i Klarna-appen – markera gärna där att du gjort en retur, så pausas din faktura. 

Om du redan hunnit betala din beställning, så återbetalar vi dig när vi fått tillbaka varan, eller inom 15 dagar mot inlämningsbevis. Återbetalningen kan dröja upp till 14 dagar.  

BYTEN 

Vi hanterar byten som en retur och ett nytt köp – du skickar tillbaka produkten som du inte vill ha (du står för kostnaden för returfrakt), och gör sedan en ny beställning för produkten som du vill ha i stället.  

REKLAMATION 

Vi hoppas att du ska bli nöjd med din produkt. Om du undrar något, eller upptäcker ett fel på produkten, vänligen kontakta oss via mail inom 14 dagar efter att du mottagit produkten på info@hangmatta-och-mer.se så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig.  

Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid, dvs. två månader från det att du upptäckt felet. Kontakta oss gärna på info@hangmatta-och-mer.se för snabb hantering. Uppge: ditt fullständiga namn, order- eller kvittonummer, kortfattad orsak till reklamationen, bild på skadan om möjligt samt dina kontaktuppgifter (telefonnummer och mailadress). 

Om du skickar tillbaka en produkt för reklamation utan att kontakta oss innan, kan vi tyvärr inte återbetala fraktkostnaden för returen. Produkter som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.  

POLICY FÖR PERSONUPPGIFTER OCH ANTI-SPAM 

Vi på Hängmatta & Mer hanterar alla personuppgifter som du lämnar med största respekt. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204 och de bestämmelser som gäller enligt GDPR, dvs. de gemensamma regler som gäller inom EU.  

Detta innebär att du som kund har rätt till att  

  • begära utdrag av dina registrerade uppgifter.  
  • begära ändring av dina registrerade uppgifter. 
  • begära att dina uppgifter raderas.  

Hängmatta & mer kommer aldrig att skicka s.k. spam via mail. Som kund hos oss får du enbart e-post rörande din order, din betalning eller annan kommunikation som du själv initierar. Du kan även få e-post av Trustpilot och Google som är våra partners för kundrecensioner.  

Om du prenumererar på vårt nyhetsbrev kan du få e-post, sms eller annan direktreklam med information, nyhetsbrev eller erbjudanden gällande våra produkter. E-postutskick från tredje part (med undantag för Google och Trustpilot), eller rörande varor och tjänster som inte är direkt relaterade till vår verksamhet, förekommer ej. Om du inte längre vill ta emot nyhetsbrevet, kan du enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet, utan att behöva logga in eller liknande.  

Vi på Hängmatta & mer förbinder oss till att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar enbart den information som vi behöver för att kunna genomföra din order, och informationen används bara av oss själva och de parter vi samarbetar med för att kunna genomföra köpet. Exempel på partners är Klarna, som är vår PSP (Payment Service Provider), kreditgivare och banker.  

COOKIES (KAKOR) 

WWB Hängmatta & mer använder cookies. Vi använder dem dels för att rent tekniskt kunna hålla reda på vad du som användare gör på hemsidan – om du är inloggad, om du lagt något i varukorgen osv. Vi använder dem också för att mäta vår trafik, och för att kunna utvärdera våra marknadsföringsinsatser. Om din webbläsare inte accepterar cookies, kan det hända att delar av hemsidan inte fungerar korrekt.  

Om du inte vill acceptera cookies, kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar till lagring av cookies, eller informerar dig varje gång en hemsida begär att få lagra en cookie. Genom webbläsaren kan du också radera tidigare lagrade cookies, från oss eller från andra hemsidor. Se din webbläsares hjälpsidor för mer information.  

En cookie är en liten textfil, som de webbplatser du besöker begär att få spara på din dator. Cookies används på många hemsidor för att ge besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i en cookie kan användas för att följa en användares surfande. Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa cookies används till och hur cookies kan undvikas.  

Om du vill veta mer om cookies kan du läsa mer på PTS eller på Wikipedia.  

LÄNKAR TILL TREDJEPARTSHEMSIDOR 

Hängmatta & mer länkar ibland till hemsidor från tredje part för att underlätta användningen av vår egen hemsida. Vi kontrollerar inte någon tredjepartshemsida, och ansvarar inte för innehåll eller hyperlänkar som kan finnas på dessa hemsidor. Hängmatta & mer varken stöder, rekommenderar, godkänner eller ansvarar för någon tredjepartshemsida som länkas från vår hemsida.  

LEGAL LIABILITY 

Köpevillkoren för produkter och tjänster hos Hängmatta & mer regleras av svensk lag, och domstolarna i Sverige har exklusiv behörighet. Kontraktet är skrivet på svenska.  

UPPHOVSRÄTT 

Allt innehåll som finns på vår hemsida – inklusive bilder, texter, design och grafik – får ej sparas eller reproduceras utan vårt explicita godkännande. Detta gäller både privat och kommersiell användning.  

FORCE MAJEURE 

I händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller andra liknande händelser anser vi oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i detta avtal. . 

KLAGOMÅL VIA EU:s ONLINETJÄNST 

Vid klagomålsärenden för onlineköp, kan du lämna in ett klagomålsformulär via EU-kommissionens plattform för tvistlösning online. Fyll i det elektroniska formuläret, så förs din anmälan vidare till oss. Du hittar mer information och instruktioner för hur du ska gå till väga på http://ec.europa.eu/consumers/odr/