Villkor

PRISER OCH MOMS

Alla priser i webbutiken är angivna i SEK och är inklusive 25 % moms. Eventuella fraktkostnader tillkommer.

KUNDSERVICE & KONTAKTUPPGIFTER

Om du behöver hjälp eller undrar över något, kontakta oss gärna på telefon 072-968 6797 eller via mail info@hangmatta-och-mer.se. Kontorstider är mån – fre kl. 9-16.

Webbutiken drivs av WWB Hängmatta & mer, Vretvägen 13, SE-14234 Skogås, Tel. 072-968 6797, mail info@hangmatta-och-mer.se, Momsregistreringsnummer SE770922846901. Företaget är F-skatt registrerat. 

FRAKT & LEVERANS

Om du beställer vardagar innan kl. 11, skickar vi paketet samma dag (lagervaror, beställningsvaror beställer vi hos leverantören samma dag). 

Leverans av lagervaror

Alla beställningar som skickas från vårt lager, skickas med DHL till ombud (DHL servicepoint). Du får en avisering på SMS och mail och paketet kommer vanligtvis fram efter 1-3 vardagar. Du hämtar din sändning hos DHL ombudet inom 2 veckor.

Leverans av beställningsvaror

Beställningsvaror skickas från leverantören direkt. Leveranstiden varierar från produkt till produkt (se produktbeskrivning).

Tunga paket (över 20 kg) levereras hem, andra paket levereras ofta till ombud. Våra leverantörer använda olika pakettjänster och vi kan inte påverka valet av pakettjänsten.

Leveranstider

Vi kan inte garantera särskilda leveransdagar. När paketet är på väg får du ett mail med paketnumret och försändningsdagen, så att du kan spåra paketet online. Har du inte fått ett mail eller misstänker du att ngt går fel med leveransen (till exempel inga nya transportskan), kontakta oss gärna, så hjälper vi dig.

Expressleveranser erbjuds inte, men du är välkommen att hämta dina varor i vårt lager i Skogås.

Skulle vi inte kunna leverera en vara, kontaktar vi dig omgående så att du kan bestämma hur du vill göra (vänta på produkten, välja en alternativprodukt eller annullera beställningen).

FRAKTKOSTNADER

Vi levererar endast inom Sverige. Fraktkostnader beräknas för priset av alla varor efter rabatter. 

BESTÄLLVÄRDEFRAKT
1 – 490 SEK49 SEK
Över 490 SEKGRATIS
Vid avhämtning i vårt lagerGRATIS

OUTLÖSTA PAKET

För paket som du som kund inte hämtar ut debiterar vi en kostnad för returfrakt och hantering på totalt 200 kr.

TRANSPORTANSVAR

Vi tar ansvar för varor som skadas under leverans till dig. Det är viktigt att du reklamerar en synlig skada på paketet direkt till paketombudet (gärna med bild) och sedan kontaktar du oss direkt, så att vi kan reklamera transportskadan och se till att du får reservdelar eller en ny produkt. 

Vi tar även ansvar för varor som kommer bort när vi levererat dem från vårt lager till dig eller fram till ditt ombud. Har du inte mottagit ditt paket inom rimlig tid, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.

Om du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset. Därför är det viktigt att du packar ner varan noga så att inte varan eller originalförpackningen skadas. Använd aldrig originalförpackningen som yttre emballage för då skadas den. Vid skadad originalförpackning (som uppkommit av orimlig hantering, skada som uppkom vid öppning av förpackning är självklart godtagbart) kommer vi att begära en värdeminskningsersättning av dig som kund.

REKLAMATION

Vi hoppas att du är nöjd med din produkt, men om det finns något du undrar eller om en produkt inte är felfritt, vänligen kontakta oss via email inom 14 dagar från det att du mottagit leveransen: info@hangmatta-och-mer.se och vi gör vårt bästa för att lösa problemet.

Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (två månader) från att fel upptäckts. Kontakta oss färna på info@hangmatta-och-mer.se för en snabbare hantering och uppge ditt fullständiga namn, ditt order-/ kvittonummer, en kortfattad beskrivning av orsak till reklamationen, en bild på skadan om detta är möjligt samt dina kontaktuppgifter (telefonnummer och e-postadress).

Om en reklamerad produkt skickas tillbaka utan att kontakta oss innan, kan vi tyvärr ej återbetala fraktkostnader för returen. Produkten/-er som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.

RETUR / ÅNGERÄTT

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan.

Hängmatta & mer har en förlängd ångefrist av 30 dagar och ångerfristen börjar den dagen du tar emot varan. Om varan vid eventuell retur inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

Vänligen meddela oss ditt ångrade köp via mail till info@hangmatta-och-mer.se . Varan måste returneras inom 14 dagar från att du meddelar detta och ska vara oanvänd, utan skada och i originalförpackningen.

Returadress

WWB Hängmatta & mer / Wiebke Buschmann
Tel. 072-9686797
Vretvägen 13, 1 tr.
142 34 Skogås
 

Fraktkostnad retur

Du står för fraktkostnaden av returen. Fraktetiketten som man klistrar på paketet får du när du köper frakten. Lägg gärna en kopia av följesedeln in i paketet, så kan vi matcha returen snabbare. 
 
Markera gärna i Klarna appen att du gjorde en retur, så att fakturan pausas. 
 

ÅTERBETALNING VID RETUR

Vi återbetalar det betalda beloppet när vi får varan tillbaka eller inom 15 dagar mot inlämningsbevis. Återbetalningen kan dröja upp till 14 dagar.

BYTEN

Vi hanterar byten som en retur och ett nytt köp; du skickar tillbaka produkten som du inte vill ha (du betalar fraktkostnaden för returen) och sedan gör du en ny beställning för produkten som du vill ha istället.

BETALNING 

Vi har vald att samarbeta med Klarna för betalningshantering av alla beställningar.

Via Klarna kan du enkelt och tryggt betala med faktura, delbetalning, Swish, VISA, MasterCard eller internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Klarna här: www.klarna.se

Här hittar du Klarnas villkor för de olika tjänster.

Vi har inte tillgång till dina betalnings- eller kreditkortsuppgifter. Hela betalningsprocessen hanteras av Klarna.

PERSONUPPGIFTS- OCH ANTI-SPAM POLICY

Alla personuppgifter som du lämnar till Hängmatta & mer hanteras med största respekt. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204 och GDPR bestämmelser. Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU.

Här kan du läsa mer om Klarnas dataskyddsinformation

*Personuppgifterna skyddas mot externa intrång
*Som kund har du rätt att begära utdrag av registrerade uppgifter
*Som kund har du rätt att begära ändring av registrerade uppgifter
*Som kund har du rätt att begära att uppgifterna raderas.

Hängmatta & mer medverkar ej till att skicka s.k. SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierar. Du kan även få e-post av Trustpilot och Google som är våra partners för kundrecensioner. 

Om du abonnerar nyhetsbrevet kan du få e-post, sms eller annan direktreklam med information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring våra produkter. 

E-postutskick från tredje part (med undantag av Google eller Trustpilot) eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej. Vid automatiskt utskick kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra en inloggning eller liknande.

Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Exempel på partners är PSP (Payment Service Provider) och Kreditgivare samt banker.

COOKIES (KAKOR)

En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i en cookie är möjlig att använda för att följa en användares surfande.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa cookies används till och hur cookies kan undvikas.

WWB Hängmatta & mer använder cookies. Dels för att rent tekniskt hålla reda på vad en användare gör på sidan, inloggning, lagt något i varukorgen osv, dels för att mäta trafik och för att kunna utvärdera marknadsföringsinsatser. Accepterar man inte cookies i sin webbläsare så kommer mycket av funktionaliteten på sidorna att sluta fungera.

Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av kakor eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en kaka. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.

Ni kan läsa mer om kakor hos PTS eller på Wikipedia

LÄNKAR TILL TREDJE PART WEBSIDOR

Hängmatta & mer länker till tredje parts webbplatser för att underlätta användning av webbplatsen. Hängmatta & mer kontrollerar inte någon tredje parts webbplats och ansvarar inte för innehåll eller hyperlänkar på tredje parts webbplatser. Hängmatta & mer varken stöder, rekommenderar, godkänner eller ansvarar för någon tredje parts webbplats länkad från webbplatsen.

​LEGAL LIABILITY

Köpvillkor för produkter och tjänster av websidan Hängmatta & mer regleras av den svenska lagen. Domstolarna i Sverige har exklusiv behörighet. Kontraktet är skrivet på svenska.

​UPPEHOVSRÄTT

Allt innehåll på denna webbplats inklusive bilder, texter, design och grafiken får inte sparas eller reproduceras varken för privat eller kommersiell användning utan att vara tidigare godkänt av Hängmattor & mer.

FORCE MAJEURE

Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i detta avtal om detta beror på ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.

KLAGOMÅL (EUs system för tvistlösning online)

Vid klagomålsärenden för onlineköp kan du lämna in ett klagomålsformulär via Europeiska kommissionens plattform för tvistlösning online. Fyll i det elektroniska formuläret så förs din anmälan vidare till oss. Du hittar mer information samt instruktioner om hur du ska gå till väga här:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/