Villkor

PRISER OCH MOMS

Alla priser i webbutiken är angivna i SEK och är inklusive 25 % moms. Eventuella fraktkostnader tillkommer.

KUNDSERVICE & KONTAKTUPPGIFTER

Om du behöver hjälp eller undrar över något, kontakta oss gärna på telefon 072-968 6797 eller via mail info@hangmatta-och-mer.se. Kontorstider är mån – fre kl. 9-16 och vår kundservice pratar svenska, engelska och tyska.

Webbutiken drivs av WWB Hängmatta & mer, Kristinelundsvägen 11, 123 52 Farsta, Tel. 072-968 6797, mail info@hangmatta-och-mer.se, Momsregistreringsnummer SE770922846901. Företaget är F-skatt registrerat. 

FRAKT & LEVERANS

Beställningar som görs innan kl. 12, skickas samma dag om varan är i lager och betalningen genomförts. Våra leveranstjänster är:

DHL Servicepoint. Detta använder vi för alla beställningar som är större än varubrevsformatet. Du aviseras genom SMS eller mail och paketet levereras normalt efter 1-2 vardagar. Du hämtar din sändning på DHLs utlämningsombud.

Posten varubrev. Detta använder vi för mindre varor inom Sverige. Kuvertet eller paketet levereras normalt vardagen efter i din brevlåda.

Vi kan inte garantera särskilda leveransdagar, eftersom vi inte kan påverka leverantören på det sättet. Men vi försöker att informera dig om försändningsdagen och alla eventuella förseningar.

Expressleveranser erbjuds inte, men du är välkommen att hämta dina varor i vårt lager i Farsta/Stockholm (ring eller messa innan, så att vi vet när du vill komma).

LEVERANS TILL ANDRA LÄNDER

Kontakta oss gärna via mail och vi återkommer med leveransmöjligheter och fraktpris för din destination. 

FRAKTKOSTNADER

Fraktkostnader beräknas för priset av alla varor efter rabatter.

INOM SVERIGE

BESTÄLLVÄRDE FRAKT
1 – 490 SEK 49 SEK
Över 490 SEK GRATIS
Vid avhämtning i vårt lager GRATIS

OUTLÖSTA PAKET

För varor som du som kund inte löser ut debiterar vi en kostnad för frakt, returfrakt och hantering på totalt 200 kr.

LEVERANSTID

Beställningar som görs innan kl. 12, skickas samma dag (vardagar) om varan är i lager och betalningen genomförts. Beställningar som görs efter kl. 12 skickas nästa vardag. Leveranstiden inom Sverige är 1-2 vardagar.

Leveranstiderna är uppskattade leveranstider och vi kan inte garantera att din beställning kommer fram till en viss dag. Vi kan heller inte ersätta dig vid en eventuell försening. För mer exakt information om statusen på din beställning ber vi dig kontakta oss.

Varor som vi inte kan leverera och som meddelas vara slut restnoteras inte om inte annat har avtalats. Om du fortfarande vill ha varan måste du i dessa fall beställa den igen vid ett senare tillfälle. Om vi måste avboka något i din beställning meddelar vi dig via e-mail så fort vi själva fått informationen. 

TRANSPORTANSVAR

Vi tar ansvar för varor som skadas under leverans till dig. Det är viktigt att du direkt tar en bild på det skadade godset när du mottagit paketet och reklamerar det direkt till postombudet. Du kan gärna kontakta oss och vi hjälper dig att få ersättning för den skadade varan.

Vi tar även ansvar för varor som kommer bort när vi levererat dem från vårt lager till dig eller fram till ditt postombud. Har du inte mottagit ditt paket inom rimlig tid, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.

När du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset. Det är mycket viktigt att du packar ner varan noga så att inte varan eller originalförpackningen skadas. Använd aldrig originalförpackningen som yttre emballage för då skadas den. Vid skadad originalförpackning (som uppkommit av orimlig hantering, skada som uppkom vid öppning av förpackning är självklart godtagbart) kommer vi att begära en värdeminskningsersättning av dig som kund.

KUNDNÖJDHET & REKLAMATION

Vi hoppas att du är nöjd med våra produkter, men om det finns något du undrar eller i ovanligt fall att en produkt inte är felfritt, vänligen kontakta oss via email inom 14 dagar från det att du mottagit leveransen: info@hangmatta-och-mer.se och vi gör vårt bästa för att lösa problemet för dig.

Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (två månader) från att fel upptäckts. Kontakta oss på info@hangmatta-och-mer.se för en snabbare hantering och uppge ditt fullständiga namn, ditt order-/ kvittonummer, en kortfattad beskrivning av orsak till reklamationen, en bild på skadan om detta är möjligt samt dina kontaktuppgifter (telefonnummer och e-postadress).
Vid reklamation står vi för fraktkostnader, det är därför viktigt att du använder dig av de frakthandlingar som skickas från oss. Produkten/-er som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.

ÅNGERÄTT OCH RETURPOLICY

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. Hängmatta & mer har en förlängd ångefrist av 30 dagar och ångerfristen börjar den dagen du tar emot varan. Om varan vid eventuell retur inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

Vänligen meddela oss ditt ångrade köp via mail till info@hangmatta-och-mer.se . Varan måste returneras inom 14 dagar och ska vara oanvänd, utan skada och i originalförpackningen. Vid nyttjande av ångerrätten står du för returkostnaden.

Vi hanterar byten som en retur och ett nytt köp; du skickar tillbaka den produkt du inte vill behålla och beställer enkelt en ny via vår hemsida.

ÅTERBETALNINGSPOLICY

Vi återbetalar det betalda beloppet när vi får varan tillbaka eller inom 15 dagar mot inlämningsbevis. Återbetalningen kan dröja upp till 14 dagar.

BETALNING

När du handlar hos Hängmatta & mer kan du välja mellan kortbetalning, betalning via Payson eller betalning via Swish.

Skydd och säkerhet av dina person- och kreditkortsuppgifter är mycket viktiga för oss. På grund av det använder vi WooCommerce Stripe PSP och Payson som våra betalningspartners. Till följd av detta har vi inte tillgång till dina kreditkortsuppgifter. Om du placerar din beställning på telefon och använder kreditkort som betalningsmedel, använder vi WooCommerce beställsystem för säljare. Dina kortuppgifter sparas inte på våra datorer eller skickas vidare till en tredje part. 

Betalning med Payson: Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss med VISA, MasterCard eller internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: www.payson.se

PESONUPPGIFTS- OCH ANTI-SPAM POLICY

Alla personuppgifter som du lämnar till Hängmatta & mer hanteras med största respekt. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204 och GDPR bestämmelser. Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU.

Stripe och Payson som är vår PSP (Payment Service Provider) uppfyller kraven för PCI DSS
*Personuppgifterna skyddas mot externa intrång
*Som kund har du rätt att begära utdrag av registrerade uppgifter
*Som kund har du rätt att begära ändring av registrerade uppgifter
*Som kund har du rätt att begära att uppgifterna raderas.
Hängmatta & mer medverkar ej till att skicka s.k. SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierar. Du kan även få e-post av Trustpilot som är vår partner för kundrecensioner och e-post, sms eller annan direktreklam med information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part (med undantag och Trustpilot) eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej. Vid automatiskt utskick kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra en inloggning eller liknande.

Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Exempel på partners är PSP (Payment Service Provider) och Kreditgivare samt banker.

COOKIES (KAKOR)

En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i en cookie är möjlig att använda för att följa en användares surfande.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa cookies används till och hur cookies kan undvikas.

WWB Hängmatta & mer använder cookies. Dels för att rent tekniskt hålla reda på vad en användare gör på sidan, inloggning, lagt något i varukorgen osv, dels för att mäta trafik och för att kunna utvärdera marknadsföringsinsatser. Accepterar man inte cookies i sin webbläsare så kommer mycket av funktionaliteten på sidorna att sluta fungera.

Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av kakor eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en kaka. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.

Ni kan läsa mer om kakor hos PTS eller på Wikipedia

LÄNKAR TILL TREDJE PART WEBSIDOR

Hängmatta & mer länker till tredje parts webbplatser för att underlätta användning av webbplatsen. Hängmatta & mer kontrollerar inte någon tredje parts webbplats och ansvarar inte för innehåll eller hyperlänkar på tredje parts webbplatser. Hängmatta & mer varken stöder, rekommenderar, godkänner eller ansvarar för någon tredje parts webbplats länkad från webbplatsen.

​LEGAL LIABILITY

Köpvillkor för produkter och tjänster av websidan Hängmatta & mer regleras av den svenska lagen. Domstolarna i Sverige har exklusiv behörighet. Kontraktet är skrivet på svenska.

​UPPEHOVSRÄTT

Allt innehåll på denna webbplats inklusive bilder, texter, design och grafiken får inte sparas eller reproduceras varken för privat eller kommersiell användning utan att vara tidigare godkänt av Hängmattor & mer.

FORCE MAJEURE

Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i detta avtal om detta beror på ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.

KLAGOMÅL (EUs system för tvistlösning online)

Vid klagomålsärenden för onlineköp kan du lämna in ett klagomålsformulär via Europeiska kommissionens plattform för tvistlösning online. Fyll i det elektroniska formuläret så förs din anmälan vidare till oss. Du hittar mer information samt instruktioner om hur du ska gå till väga här:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/