FRAKT & LEVERANS

Beställningar som görs innan kl. 12, skickas samma dag om varan är i lager och betalningen genomförts. Våra leveranstjänster är:

DHL Servicepoint. Detta använder vi för alla beställningar som är större än varubrevsformatet. Du aviseras genom SMS eller mail och paketet levereras normalt efter 1-2 vardagar. Du hämtar din sändning på DHLs utlämningsombud.

Posten varubrev. Detta använder vi för mindre varor inom Sverige. Kuvertet eller paketet levereras normalt vardagen efter i din brevlåda.

Vi kan inte garantera särskilda leveransdagar, eftersom vi inte kan påverka leverantören på det sättet. Men vi försöker att informera dig om försändningsdagen och alla eventuella förseningar.

Expressleveranser erbjuds inte, men du är välkommen att hämta dina varor i vårt lager i Farsta/Stockholm (ring eller messa innan, så att vi vet när du vill komma).

LEVERANS TILL ANDRA LÄNDER

Kontakta oss gärna via mail och vi återkommer med leveransmöjligheter och fraktpris för din destination. 

FRAKTKOSTNADER

Fraktkostnader beräknas för priset av alla varor efter rabatter.

INOM SVERIGE

BESTÄLLVÄRDEFRAKT
1 – 490 SEK49 SEK
Över 490 SEKGRATIS
Vid avhämtning i vårt lagerGRATIS

OUTLÖSTA PAKET

För varor som du som kund inte löser ut debiterar vi en kostnad för frakt, returfrakt och hantering på totalt 200 kr.

LEVERANSTID

Beställningar som görs innan kl. 12, skickas samma dag (vardagar) om varan är i lager och betalningen genomförts. Beställningar som görs efter kl. 12 skickas nästa vardag. Leveranstiden inom Sverige är 1-2 vardagar.

Leveranstiderna är uppskattade leveranstider och vi kan inte garantera att din beställning kommer fram till en viss dag. Vi kan heller inte ersätta dig vid en eventuell försening. För mer exakt information om statusen på din beställning ber vi dig kontakta oss.

Varor som vi inte kan leverera och som meddelas vara slut restnoteras inte om inte annat har avtalats. Om du fortfarande vill ha varan måste du i dessa fall beställa den igen vid ett senare tillfälle. Om vi måste avboka något i din beställning meddelar vi dig via e-mail så fort vi själva fått informationen. 

TRANSPORTANSVAR

Vi tar ansvar för varor som skadas under leverans till dig. Det är viktigt att du direkt tar en bild på det skadade godset när du mottagit paketet och reklamerar det direkt till postombudet. Du kan gärna kontakta oss och vi hjälper dig att få ersättning för den skadade varan.

Vi tar även ansvar för varor som kommer bort när vi levererat dem från vårt lager till dig eller fram till ditt postombud. Har du inte mottagit ditt paket inom rimlig tid, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.

När du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset. Det är mycket viktigt att du packar ner varan noga så att inte varan eller originalförpackningen skadas. Använd aldrig originalförpackningen som yttre emballage för då skadas den. Vid skadad originalförpackning (som uppkommit av orimlig hantering, skada som uppkom vid öppning av förpackning är självklart godtagbart) kommer vi att begära en värdeminskningsersättning av dig som kund.

KUNDNÖJDHET & REKLAMATION

Vi hoppas att du är nöjd med våra produkter, men om det finns något du undrar eller i ovanligt fall att en produkt inte är felfritt, vänligen kontakta oss via email inom 14 dagar från det att du mottagit leveransen: info@hangmatta-och-mer.se och vi gör vårt bästa för att lösa problemet för dig.

Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (två månader) från att fel upptäckts. Kontakta oss på info@hangmatta-och-mer.se för en snabbare hantering och uppge ditt fullständiga namn, ditt order-/ kvittonummer, en kortfattad beskrivning av orsak till reklamationen, en bild på skadan om detta är möjligt samt dina kontaktuppgifter (telefonnummer och e-postadress).
Vid reklamation står vi för fraktkostnader, det är därför viktigt att du använder dig av de frakthandlingar som skickas från oss. Produkten/-er som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss. 

ÅNGERÄTT OCH RETURPOLICY

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. Hängmatta & mer har en förlängd ångefrist av 30 dagar och ångerfristen börjar den dagen du tar emot varan. Om varan vid eventuell retur inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

Vänligen meddela oss ditt ångrade köp via mail till info@hangmatta-och-mer.se . Varan måste returneras inom 14 dagar och ska vara oanvänd, utan skada och i originalförpackningen. Vid nyttjande av ångerrätten står du för returkostnaden.

Vi hanterar byten som en retur och ett nytt köp; du skickar tillbaka den produkt du inte vill behålla och beställer enkelt en ny via vår hemsida.

ÅTERBETALNINGSPOLICY

Vi återbetalar det betalda beloppet när vi får varan tillbaka eller inom 15 dagar mot inlämningsbevis. Återbetalningen kan dröja upp till 14 dagar.