FRAKT & LEVERANS 

Vi levererar endast inom Sverige. Om du beställer på en vardag innan kl. 11, skickar vi ditt paket samma dag (gäller för lagervaror, varor från extern leverantör beställer vi hos leverantören samma dag).  

LEVERANS AV LAGERVAROR  

Alla beställningar som skickas direkt från vårt lager, skickas med DHL till ditt närmsta DHL-ombud. Paketet är vanligtvis framme efter 1-3 vardagar, och du får då avisering via mail och SMS. Du behöver hämta din försändelse hos DHL-ombudet inom två veckor, eftersom paketet annars går i retur.  

LEVERANS FRÅN EXTERN LEVERANTÖR  

Vissa av våra varor är beställningsvaror, och skickas direkt till dig från någon av våra leverantörer. Fraktsätt och leveranstid varierar från produkt till produkt. Se produktbeskrivningen för specifik information, och kontakta oss gärna om du har fler frågor.  

Paket som väger över 20 kg levereras hem till dig, de flesta andra paket levereras till ombud. Våra leverantörer använder olika pakettjänster, och vi kan tyvärr inte påverka vilken tjänst de använder för att skicka ditt paket.  

LEVERANSTIDER 

Vi kan tyvärr inte garantera en specifik leveransdag. När ditt paket är på väg får du ett mail med paketnummer och försändningsdag, så att du kan spåra paketet online.  

Om du inte fått något mail, eller misstänker att något gått fel med din leverans – kontakta oss gärna, så hjälper vi dig!  

Expressleverans erbjuds inte, men om du beställt lagervaror är du välkommen att hämta dem på vårt lager i Skogås.  

Om vi inte kan leverera en viss vara så kontaktar vi dig omgående. Du kan då bestämma hur du vill göra – vänta på produkten, välja en alternativ produkt eller annullera din beställning.  

OUTLÖSTA PAKET 

Om du inte hämtar ut ditt paket, debiterar vi en kostnad på 200 kr för returfrakt och hantering av paketet.  

FRAKTKOSTNAD 

Fraktkostnaden beräknas för priset av alla varor efter rabatter.  

BESTÄLLNINGSVÄRDE 

FRAKT 

1-690 SEK 

49 SEK 

Över 690 SEK 

GRATIS 

Avhämtning på vårt lager 

GRATIS 

 TRANSPORTANSVAR 

Vi tar självklart ansvar för varor som skadats under leveransen. Det är viktigt att du direkt reklamerar synliga skador på paketet till ombudet, gärna med bild. Du kontaktar sedan oss direkt, så att vi kan reklamera skadan och se till att du får reservdelar eller en ny produkt.  

Vi tar också ansvar för om en vara skulle komma bort under vägen från vårt lager till dig eller ditt ombud. Om du inte fått ditt paket inom rimlig tid, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.  

Om du returnerar en vara till oss, så är det du som kund som ansvarar för godset. Se därför till att packa ned varan noga, så att inte varan eller originalförpackningen skadas. Använd aldrig originalförpackningen som yttre emballage, eftersom den lätt skadas. Om originalförpackningen skadas genom oaktsam hantering (skada som uppkom vid öppning av förpackningen är självklart godtagbar) kommer vi att begära en ersättning för varans värdeminskning av dig som kund.  

RETURER OCH ÅNGERRÄTT 

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp, om du meddelar oss om detta inom 14 dagar från det att mottagit din vara. Vi på Hängmatta & Mer erbjuder dig en förlängd ångerrätt, som gäller 30 dagar från det att du tagit emot varan. Om varan vid eventuell retur inte är i oförändrat skick, kan vi reducera återbetalningsbeloppet genom att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.  

Om du ångrar ditt köp, vänligen meddela oss via mail till info@hangmatta-och-mer.se. Du behöver returnera varan inom 14 dagar från det att du meddelat oss om att du ångrar köpet. För att du ska kunna returnera din vara behöver den vara oanvänd, fri från skador och förpackad i originalförpackningen 

Returadress:
WWB Hängmatta & mer AB / Wiebke Buschmann 
Tel. 072-9686797 
Vretvägen 13, 1 tr. 
142 34 Skogås 

FRAKTKOSTNAD FÖR RETUR  

Du står för fraktkostnaden av returen. Om du önskar kan vi skicka en returetikett via mejl. Kostnaden för returfrakten debiterar vi i så fall från återbetalningen. Vad returfrakten kostar beror på vilken typ av produkt du returnerar, se lista nedan.

Kostnad för returfrakt:

  • Hängmattor/hängstolar, ej skrymmande – 89 kr inkl. moms.
  • Hängmattor/hängstolar, skrymmande – 300 kr inkl. moms.
    Gäller modeller som Globo, Globo Royal, Big Fat Grey, Fat Hammock, Swing Lounger och Swing Chair.
  • Ställningar och set med ställningar – 300 kr inkl. moms.

Du kan också köpa frakt själv, och ordna med en egen fraktsedel. När du skickar din retur får du gärna lägga en kopia av orderns följesedel i paketet, så kan vi matcha returen snabbare.

ÅTERBETALNING VID RETUR  

Om du handlat i Klarna-appen – markera gärna där att du gjort en retur, så pausas din faktura. 

Om du redan hunnit betala din beställning i Klarna, så återbetalar vi dig när vi fått tillbaka varan, eller inom 15 dagar mot inlämningsbevis. Återbetalningen kan dröja upp till 14 dagar. 

BYTEN 

Vi hanterar byten som en retur och ett nytt köp – du skickar tillbaka produkten som du inte vill ha (du står för kostnaden för returfrakt), och gör sedan en ny beställning för produkten som du vill ha i stället.  

REKLAMATION 

Vi hoppas att du ska bli nöjd med din produkt. Om du undrar något, eller upptäcker ett fel på produkten, vänligen kontakta oss via mail inom 14 dagar efter att du mottagit produkten på info@hangmatta-och-mer.se så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig.  

Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid, dvs. två månader från det att du upptäckt felet. Kontakta oss gärna på info@hangmatta-och-mer.se för snabb hantering. Uppge: ditt fullständiga namn, order- eller kvittonummer, kortfattad orsak till reklamationen, bild på skadan om möjligt samt dina kontaktuppgifter (telefonnummer och mailladress). 

Om du skickar tillbaka en produkt för reklamation utan att kontakta oss innan, kan vi tyvärr inte återbetala fraktkostnaden för returen. Produkter som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.